Nieuw Zeeland en Fiji - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anita - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland en Fiji - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anita - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland en Fiji

Door: Anita Loeffen

Blijf op de hoogte en volg Anita

13 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Nieuw Zeeland
Noorder- en Zuider eiland

Het reisplan met Stray zag er als volgt uit:
8 januari starten in Auckland naar Raglan
9 januari Mourea Marae
10 januari Lake Aniwhenua
11-12 januari Whakahoro
13 januari Wellington
14 januari Picton Ferry

15 januari Marahau
16 januari Westport
17-18 januari Franz Josef
19januari Wanaka
20-21 januari Queenstown
22 januari Mt Cook
23 januari Ranigatata
24-25-26 januari Christchurch

Eerste avond ben ik uiteten geweest met een engels meisje Sophie had haar ontmoet in de bus naar het hostel. De volgende dag ontmoette we de Stray bus groep. Gezellige groep met veel verschillende landen met de leeftijd ongeveer tussen de 19 en 35 jaar oud. Die avond hebben we in Raglan een sunset cruise gedaan met fish and chips. Fish and chips wordt veel gegeten in Australië en Nieuw Zeeland. Dag erop zijn we naar de Mourea Marae gegaan met de bus. Hier hebben we een traditionele avond gehad. Was heel leuk lieten ons zien hoe ze dansen en zingen in hun cultuur. Wat er voor gebruiken aan vast zitten en wat voor kleding ze dragen. Kregen daar een diner en in de avond een slaapverhaal. Lagen met iedereen in één grote zaal. De dag erop ben ik met een aantal gaan raften in Rotorua van een 7 meter hoge waterval af. De volgende bestemming was de Blue Duck Station hier zijn we twee dagen verbleven. Heb hier gewandeld, samen met Coline Frans meisje in de rivier gezwommen en rondom het kampvuur gezeten. De volgende dag stond de Tangariro Alphine Crossing op het programma. Ze hadden ons al flink bang gemaakt dat het heel zwaar word en je goed moet voorbereiden. Voldoende eten, drinken en kleding mee. Het was een wandeltocht van 19.4 km waarbij je flink stijgt en daalt. Op de top is het koud, met mooie uitzichten, zelfs in de verte sneeuw op de bergen, zeker de moeite waard!
Tussen Whakahoro en Wellington deden we een gumboot competition oftwel laarzen gooien. Wie het verste gooit die wint, natuurlijk was Nederland goed vertegenwoordigt. Bij de vrouwen won ik hmm chocolaaaa. Bij de mannen een andere nederlander. Die avond zijn we in Wellington op stap geweest. In Abel Tasman ben ik met Coline gaan canoöen. Hierbij ga je door een rivier met rotsen, watervallen, van boven naar beneden. Door te abseilen, zwemmen, aan een lijn vast te klikken, over rotsen te lopen, door het water, van rotsen te glijden en te springen. Was echt heel gaaf en af en toe best spannend. De hoogste sprong die was 11 meter, niet iedereen ging hier vanaf. In Franz Josef kon je wandelingen maken en hadden ze een sauna en een jacuzzi. In Queenstown zijn we weer een avondje op stap geweest en naar het strand. In de ochtend in het hostel werden we wakker om 5.30 uur want er was een waterleiding gesprongen. Moesten allemaal naar beneden, uit de waterleiding kwam heet en koud water. Heel het plafond lag open en het stroomde hard. Later konden we gelukkig weer veilig naar onze kamer. Na Queenstown veranderde helaas bijna de hele bus op 4 personen na Chris, Coline, Steve en Elena. Omdat veel vanaf daar naar het diepere zuiden gaan of langer blijven in Queenstown. De bus was nu van de leeftijden 19 tot 55 jaar? In Rangitata ben ik gaan paardrijden met Coline was erg leuk in rengalop de heuvels op. Daarna was het tijd om afscheid te gaan nemen. Het is best gek om na zo’n intensieve tijd weer alleen op pad te gaan. Maar het was een ontzettend leuke tijd, veel nieuwe mensen ontmoet, dingen gezien en veel gelachen!
Terug vloog ik op Brisbane omdat daar een man mij op zou halen voor een baan. Met het terugvliegen moest ik 130 dollar extra betalen omdat ik vergeten was mijn bagage in te checken. Had mijn ticket omgeboekt vanwege de baan. In Brisbane stond niemand op mij te wachten contact gehad met deze man en hij zou me later in de week op komen halen. In Australië zijn ze niet zo van de afspraken en op tijd komen. Heb besloten om hier niet op te gaan wachten wilde mijn tijd niet verdoen.

Fiji
1 Februari ben ik naar Fiji gevlogen. Maar ik kwam niet zomaar het land in moest eerst een terug ticket boeken met een heel erg ongustige prijs. Ze dachten dat ik daar zou blijven. Op de eerste avond heb ik Alina ontmoet een duits meisje van 24. Hadden dezelfde reisplannen in Fiji dus dat kwam heel goed uit. De volgende dag zijn we overdag naar de stad gegaan naar Nadi. Het is allemaal erg verouderd en terug in de tijd. Overdag en in de avond hebben we gezwommen in de zee met een aantal anderen. 3 Februari gingen we naar de nacht supermarkt. Dat was niet wat we verwachten het was een huis met een groot hek er om heen, met honden. Je kon door het luikje doorgeven wat je wilde hebben, zijn snel omgedraaid.
We hadden gehoord dat water erg duur is op de kleinere eilanden en je niet uit de kraan kan drinken. Wij hadden bedacht om zelf wat water mee te nemen. 4 Februari aangekomen op Mana Eiland was het onzin, konden er wel om lachen. Op het eiland was het geen paradijs in de backpackers hostels ze hadden daar bedwantsen. We hebben daar niet geslapen zijn verhuisd naar het 4 sterren hotel. Wat super mooi was, mooi strand, zwembad en in de avond entertainment. De eerste avond werden we uitgenodigd door de baas van het hotel voor een cocktailparty. Dat sloegen we natuurlijk niet af. We hebben veel leuke dagen gehad op Mana Eiland het vloog voorbij. 9 Februari zijn we naar het zuiden van het basis eiland gegaan. Eerst met de boot van een uur. Daarna reden we door de stad Suva met de bus. Het was een rit van ongeveer 2 uur. In de bus heb je een koord waar je aan kan trekken wanneer je er uit wil dan gaat er een fietsbel af. In het hostel het strandhuis was het erg wennen na het hotel gewend te zijn. Hier hebben we de laatse dagen gespendeerd. 12 Februari ben ik naar Melbourne gevlogen. Had voor de eerste keer vertraging van een half uurtje.

  • 17 Februari 2015 - 18:42

    Anita Je Moeder:

    Wat heb je in korte tijd ontzettend veel gedaan
    Veel spannende dingen deze keer.
    Ben ben benieuwd naar je volgende avonturen.
    Liefs mis je Moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2015

Westkust, Bali, Vietnam en Thailand

13 Februari 2015

Nieuw Zeeland en Fiji

04 Januari 2015

De oostkust

21 Oktober 2014

Eerste weken Australië
Anita

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 2584

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: