Eerste weken Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anita - WaarBenJij.nu Eerste weken Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anita - WaarBenJij.nu

Eerste weken Australië

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Vertrek
Dinsdag 30 september zijn we vertrokken richting Schiphol Amsterdam met mama, papa en Joelle. aangekomen waren Anouk en Myrna er om mij te verassen heel leuk dames!! Ik kwam als laatste aan van de groep kon dus vrijwel meteen inchecken zijn met 9e, 4 meiden en 5 jongens. Wat gedronken, afscheid genomen en daarna door de douane heen gegaan. Om 14.15 vlogen we richting Bangkok om 6.55 lokale tijd hadden we hier een tankstop het vliegtuig uit en om 8.25 vlogen we verder naar Tapei. Hier kwamen we om 13.05 lokale tijd aan. Was een hotel voor ons geboekt hebben een half uurtje op bed gelegen. Zijn de stad in gegaan om wat rond te kijken en te eten. Was alweer heel snel tijd om het vliegtuig in te stappen om 23.00. Aankomst Sydney donderdag 2 oktober 10.35 met een klein half uurtje vertraging wat turbelentie, dikke enkels en veel te weinig slaap zo’n 3 uurtjes. Meteen de stad in om groepsfoto’s te maken, de Harbor Bridge gezien en het Opera House. Kwamen rond 13.00 aan in het hostel Manley Beach House YHA. Maakte mijn backpack open zaten wat spullen onder de zeep. Hierdoor doet de muis van mijn laptop het niet meer maar dit kunnen fixen door een losse te kopen top. In de middag even naar het strand geweest Manly Beach was aardig fris met de wind vanaf de zee. In de avond gebbqt met de groep.
Zijn deze week met de Ferry naar Sydney gegaan regeldag. Voor medicare, bankpas, simkaart. Door de Royal Botanic Garden gelopen.
Naar de Blue Mountains en naar het dierenpark geweest. Pizza gegeten en op stap geweest in de Shark Bar. Rond 4 thuis en de klok ging 1 uur terug lekkaa. Volgende dag ongeveer 2 uur gewandeld door de natuur. Kwamen op een look out punt aan waar je op een rots kon staan en zo op de zee keek die tegen de rotsen aansloeg. Hebben we broodjes gelunched en daarna de hele middag op het strand gelegen. Drankje gedaan in de Shark Bar bij de take away wat eten gehaald. Surfday was 2 uur in de ochtend surfen en 2 uur in de middag, surfen was heel gaaf. In de avond gebqqt aan het strand.

Sydney
Donderdag 9 oktober t/m dinsdag 14 oktober naar Sydney. Nomads hostel was niet veel nogal vies en luidruchtige engelse en duitsers. Zijn naar Kings Cross op stap geweest de Pubcrawl. Bij drie kroegen geweest. In 1 kroeg hadden Jan en ik een ticket gewonnen voor de Blue Mountains door het beste te dansen. Helaas zijn we daar al geweest dus Lucas die we in het hostel hadden ontmoet er blij mee gemaakt. In de Sydney Tower geweest, is een hoge toren waarbij je uitzicht hebt over de stad. Daarna in het park geweest was een soort festival aan de gang. Zijn naar een rugby wedstrijd gegaan de Rams tegen Melbourne Rising in het Paramatta Stadium. Hebben een beachwalk van ongeveer anderhalf uur gedaan begonnen bij Bondi Beach zo kwamen we langs 7 stranden.

Cairns
Dinsdag 14 oktober ben ik met Jan vertrokken richting Cairns met het vliegtuig om 15.40. Kwamen aan om 18.50 lokale tijd 17.50 wat betekent nu 8 uur verschil met Nederland (ondertussen al 9 omdat de klok in nl verzet is). Hier hadden we een pick up geregeld en de komende 3 nachten in het Nomand Hostel in Cairns. Cairns is niet heel groot wat heel fijn is nu verdwalen we niet meer zomaar. Hostel is heel relaxed en je hebt in de avond 3 dollar meals. Daar kan je natuurlijk niet teveel van verwachten. Op woensdag kwam er een groep van 13 nederlanders aan ook van Australian Backpackers. Zijn twee avonden naar Gilligans geweest is een hostel met een grote kroeg. In Cairns kan je nergens in de zee zwemmen vanwege de krokodillen daarom is er een lagoon (zwembad).

Cape Tribulation
Zaterdag 18 oktober zijn we richting Cape Tribulation gegaan met Jan, Yorick, Marlissa en Andera. In mossman hebben we overnacht ergens illegaal gekrampeerd. Jan sliep buiten en Andrea voor op de stoelen. Natuurlijk begon het te regenen. Zondag in Cape Tribulation geweest is een groot regenwoud met veel stranden, er zijn wandelroutes die je kan doen. Was eigenlijk de bedoeling om daar te onvernachten maar alle campings waren vol. Stukje terug gereden en wederom de camper ergens langs de weg gezet, de jongens hebben in een hostel geslapen. In eerste instantie stonden we op een parkeerterrein maar hoorde dat je hier voor 6.00 uur weg moest zijn vanwege de rangers die rond rijden. Daarna hadden we de camper in een villawijk staan maar kwam ook iemand naar ons toe dat dit niet mocht. Stukje verder gereden naar de boes boes kwamen we de volgende dag erachter dat naast de camper een bord stond met verboden camperen.

Cairns
Maandag 20 oktober terug gekomen in Cairns nachtje in Nomads geslapen. Dinsdag hele dag naar het Great Bearried Reef gegaan met de boot 2,5 uur heen en terug, werd je een beetje misselijk van. Tussendoor lang gesnorkeld was erg mooi. Was een klein strandje midden in de zee met mooi wit zand en daar zagen we een zeeschildpad! Nachtje op de parkeerplaats doorgebracht in de camper lekker knus met drieën. Volgende dag wat dingen regelen zoals de boodschappen doen en nog even op WIFI is nu mijn grote vriend.

• 29 Oktober 2014 - 09:33

Joelle:

Leuk verhaal annies, geniet er lekker van! Zo te zien al super veel gedaan!!!
    Xx

• 29 Oktober 2014 - 09:47

Myrna:

Anita, hier moet je iets mee gaan doen. Zo mooi geschreven :p aan het eind van je reis heb je een mooi boek. En je maakt me veel te veel jaloers haha. Zo te zien heb je het enorm naar je zin en daar ben ik blij om. Ik gun het je Annie's ! Kei tof! Knuffel nog een dikke koela en een kangaroo van me! Heel veel plezier nog en voorzichtig he! Je moet nog heel terug komen haha xxxx